Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
Old Feb 22nd, 2012, 10:43 AM   21
clarkea
Trying to conceive (TTC)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Feb 2012
Location: Preston
Posts: 240
Quote:
Originally Posted by theclarks8687 View Post
oh sorry quicker then I thought http://todayhealth.today.msnbc.msn.c...e-frozen-sperm

**note** I was wrong it was eight frozen and only one viable one after "defrosting" lol still that is crazy good she is able to do that.
thats just with rozen sperm i think isnt it?

i have found this and it looks like 101 babies have been born.

Sounds promising anyway

http://humrep.oxfordjournals.org/content/25/3/588.long



Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 11:38 AM   22
faithbabies
Mum (Mom)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 224
hey ladies, mind if i join? i've been a member to this site for awhile but didnt know about this group. Will keep my story short though it's really a long long one lol
My hubby and i started trying on our honeymoon lol we couldnt wait! we've been married 7 years next month...after about a year and no bfp my obgyn did some tests on me and everything was normal so he ordered SA on my husband..showed zero sperm..was referred to a urologist who said no blockage i suggest yall adopt...referred to fertility specialist who ordered the chromosome tests that showed Klinefelter's XXY and she referred us to another urologist who did biopsy of both testicles and found no sperm..we decided to move on to donor sperm with IUI while doing foster/adopt training. We got pregnant on 2nd IUI but miscarried and due to finances and our foster babies we decided to do home insemination. we've used three shipping donors and now are using a good friend that lives nearby..he's a huge blessing to us and if/when i get my bfp he will be uncle. We have been blessed to be able to adopt 2 daughters and working on our first son...there were times i hated Klinefelter's but as i look at my babies today i'm thankful my husband has it in some ways...he just started seeing an endocrinologist and was put on Testosterone as we are hoping it will help his moods/etc. His T levels are on low side of normal but reading and researching the topic has helped me realize K guys need more testosterone than the average guy..i research alot as i'm a nurse haha
looking forward to getting to know yall and share in experiencing bfp's too



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:03 PM   23
Stardust1
Mum (Mom)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Sep 2010
Location: Portsmouth UK
Posts: 368
Quote:
Originally Posted by faithbabies View Post
hey ladies, mind if i join? i've been a member to this site for awhile but didnt know about this group. Will keep my story short though it's really a long long one lol
My hubby and i started trying on our honeymoon lol we couldnt wait! we've been married 7 years next month...after about a year and no bfp my obgyn did some tests on me and everything was normal so he ordered SA on my husband..showed zero sperm..was referred to a urologist who said no blockage i suggest yall adopt...referred to fertility specialist who ordered the chromosome tests that showed Klinefelter's XXY and she referred us to another urologist who did biopsy of both testicles and found no sperm..we decided to move on to donor sperm with IUI while doing foster/adopt training. We got pregnant on 2nd IUI but miscarried and due to finances and our foster babies we decided to do home insemination. we've used three shipping donors and now are using a good friend that lives nearby..he's a huge blessing to us and if/when i get my bfp he will be uncle. We have been blessed to be able to adopt 2 daughters and working on our first son...there were times i hated Klinefelter's but as i look at my babies today i'm thankful my husband has it in some ways...he just started seeing an endocrinologist and was put on Testosterone as we are hoping it will help his moods/etc. His T levels are on low side of normal but reading and researching the topic has helped me realize K guys need more testosterone than the average guy..i research alot as i'm a nurse haha
looking forward to getting to know yall and share in experiencing bfp's too
Hi there your little girls look very precious. Can I be cheeky and ask about your husbands moods, does he have mood swings? my husband is producing testosterone but we haven't gone as far as finding out about hormone treatment for him as our GP wanted our referral to the ivf clinic to be sorted first.



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:26 PM   24
faithbabies
Mum (Mom)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 224
stardust~~ hi! and thank you so much! YES he has huge mood swings..more than me haha Seriously he has many of the Klinefelter traits like mood swings,depression,temper fits, very sensitive, low self esteem, etc. His T levels have always been normal according to labs, just on the low side of normal but many men with Klinefelter's have told me that they started T therapy preteen and it always helped them...anyway,he's had 3 injections so far and seems to actually be a bit better good luck in your IVF journey, i wish we could do ivf with sperm donor...or wish we could afford to do it anyway



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:31 PM   25
theclarks8687
Trying to conceive (TTC)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Huntsville, Al
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by clarkea View Post
Quote:
Originally Posted by theclarks8687 View Post
oh sorry quicker then I thought http://todayhealth.today.msnbc.msn.c...e-frozen-sperm

**note** I was wrong it was eight frozen and only one viable one after "defrosting" lol still that is crazy good she is able to do that.
thats just with rozen sperm i think isnt it?

i have found this and it looks like 101 babies have been born.

Sounds promising anyway

http://humrep.oxfordjournals.org/content/25/3/588.long
It was frozen sperm the retrieved from a guy who only had 8 they could find. It sucks that again there isnt enough information out there for us know more about KS and especially KS involving fertility.



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:33 PM   26
theclarks8687
Trying to conceive (TTC)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Huntsville, Al
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by faithbabies View Post
stardust~~ hi! and thank you so much! YES he has huge mood swings..more than me haha Seriously he has many of the Klinefelter traits like mood swings,depression,temper fits, very sensitive, low self esteem, etc. His T levels have always been normal according to labs, just on the low side of normal but many men with Klinefelter's have told me that they started T therapy preteen and it always helped them...anyway,he's had 3 injections so far and seems to actually be a bit better good luck in your IVF journey, i wish we could do ivf with sperm donor...or wish we could afford to do it anyway
Welcome! your daughters are gorgeous. DH and I are looking into fostering in the next yr. In fact we are supposed to go to a seminar on the 25th to learn more about it if everything goes right.



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:35 PM   27
theclarks8687
Trying to conceive (TTC)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Huntsville, Al
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by faithbabies View Post
stardust~~ hi! and thank you so much! YES he has huge mood swings..more than me haha Seriously he has many of the Klinefelter traits like mood swings,depression,temper fits, very sensitive, low self esteem, etc. His T levels have always been normal according to labs, just on the low side of normal but many men with Klinefelter's have told me that they started T therapy preteen and it always helped them...anyway,he's had 3 injections so far and seems to actually be a bit better good luck in your IVF journey, i wish we could do ivf with sperm donor...or wish we could afford to do it anyway
My hubby has all those moods. In fact he is looking into the possibilities of being bipolar but I am wondering if it stems from the KS. Unfortunately it is hard to tell with him because a LOT of his family is bipolar.



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:41 PM   28
faithbabies
Mum (Mom)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 224
theclarks~~ thank you so much! i updated the pic, the first pic was about a year old and now we are in adoption process with ethan so i wanted to include him i am so glad yall are looking into fostering..it's challenging but def worth it! i wish u lots of success in that journey! I thought my hubs was bipolar too for awhile..but some days i think i am...seriously tho it wasnt until i researched KS more that i realized how similar the symptoms can be as related to bipolar...the men i spoke with says without their T therapy they are monsters. I do think my hubs can control more of his moods to tell u the truth i think he was just allowed to get away with it so long it's harder for him to calm himself down now. But when he's good he's really good so i love him even in the fits lol



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 14:54 PM   29
silverbell
Other
BnB Addict
 
 
Join Date: Jan 2010
Location: England
Posts: 8,455
Welcome, faithbabies. This thread has only been running a few days so you've come in at the right time.

What lovely children you have

Good luck with the donor inseminations. I really wish it wasn't so expensive for infertile couples to just try to create a family.



 
Status: Offline
 
Old Feb 22nd, 2012, 15:01 PM   30
theclarks8687
Trying to conceive (TTC)
Active BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Huntsville, Al
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by faithbabies View Post
theclarks~~ thank you so much! i updated the pic, the first pic was about a year old and now we are in adoption process with ethan so i wanted to include him i am so glad yall are looking into fostering..it's challenging but def worth it! i wish u lots of success in that journey! I thought my hubs was bipolar too for awhile..but some days i think i am...seriously tho it wasnt until i researched KS more that i realized how similar the symptoms can be as related to bipolar...the men i spoke with says without their T therapy they are monsters. I do think my hubs can control more of his moods to tell u the truth i think he was just allowed to get away with it so long it's harder for him to calm himself down now. But when he's good he's really good so i love him even in the fits lol

When I first going off the lists of sign of KS I was like yup yup yup oohhhh thats what is causing that My husband is determined to have atleast one adopted child on top of anything else we may do. And that is so funny about the letting them get away with it. My hubby would be a bit of a monster if I wasnt as stubborn as I am and let him walk all over me. lol



 
Status: Offline
 

SEO by vBSEO