Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
Old Jan 24th, 2013, 17:21 PM   2711
Powell130
Other
BnB Addict
 
 
Join Date: Jul 2012
Location: Mableton, GA
Posts: 2,873
Thanx ladies, I think I'll feel more comfortable with the new OB. I like the hospital they deliver at better and it's really close to hubs work. Like less than a mile. Hubs kinda wanted the little born at the same hospital he was but says if I want to switch and will feel more comfortable doing so, he's all for it. I'm going to call them tomorrow. After all the horror stories from friends about the office I'm at now, and the way my last appointment went, I don't think I'll regret my decision at all. Plus a friend of mines mom works at the new office I'm going to



 
Status: Offline
 
Old Jan 25th, 2013, 06:55 AM   2712
Jary
Mum (Mom)
Chat Happy BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Dorset, England
Posts: 1,387
Dentist went ok yesterday....thankfully no corrosion so no fillings needed but I had a bit of tarter build up so they blasted that off (and it HURT!) my gums are sensitive and bleed so when they were done with that my mouth was a blood bath lol.



 
Status: Offline
 
Old Jan 25th, 2013, 11:16 AM   2713
Powell130
Other
BnB Addict
 
 
Join Date: Jul 2012
Location: Mableton, GA
Posts: 2,873
I keep procrastinating on going to the dentist lol anyone else?



 
Status: Offline
 
Old Jan 25th, 2013, 12:27 PM   2714
Jary
Mum (Mom)
Chat Happy BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Dorset, England
Posts: 1,387
I wanted to make sure my teeth wernt gonna fall out lol. I hate the dentist but glad I went because it put my mind to rest. Plus it's free up until a year post delivery so may as well make the most of it!

Also, anyone nesting yet? I've just become so irritated with our flat and have been on a major clean up. I want it to feel homely and comfy. So i don't know if its just generally being irritated or whether my nesting is kicking in early. Normally I'll do some cleaning if I'm feeling generous but usually I hate it and on my days off would rather sit and read a book.

Feel like I'm on a roll! OH is feeling spoiled I think...speaking of, he's started saying 'love you both' when he leaves for work



 
Status: Offline
 
Old Jan 25th, 2013, 15:11 PM   2715
Powell130
Other
BnB Addict
 
 
Join Date: Jul 2012
Location: Mableton, GA
Posts: 2,873
Yeah I hate it too but figure why not go since I have ins now since I'm pregnant lol. Just scared cuz I have a broke tooth and they'll probably wanna take it out and I get anxiety just thinking about having a tooth pulled. Eeeek!!

Yes, I'm starting to nest. I caught myself sweeping && mopping at 1:30 AM last week lol. We're starting to get the other room cleaned out for baby and will be painting this weekend. I don't wanna stop with the baby's room, I wanna do every room! haha I can NOT wait to get the room painted so I can start getting stuff together, I feel like a kid on Christmas Eve lol

Sometimes I'll catch hubs saying 'I love ya'll', makes me smile

I made an appointment at the new OB, it's Tuesday at 2:15. I see the MW, I don't think I've ever seen one before, what's the difference?!



 
Status: Offline
 
Old Jan 25th, 2013, 16:05 PM   2716
Jary
Mum (Mom)
Chat Happy BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Dorset, England
Posts: 1,387
Isn't an OB a registered doctor specialising in obstetrics and gyne? And MWs are more nursing based. Patient care more than the medical side of things....if that makes sense.

Over here midwives are much like nurses. We won't see a doctor unless we are classed as high risk. MWs deliver babies too...I don't know how true it is but every programme I see from US involving babies it usually seems the doctor is the one to deliver them.

The only time I've seen a doctor during my pregnancy was to tell him about it when I first found out to work on the next step and then to ask him for heartburn relief. Oh and when he walked in on my mw appointment when we heard the baby's hb for the first time! Lol



 
Status: Offline
 
Old Jan 25th, 2013, 17:52 PM   2717
mathgenius33
Mum (Mom)
Active BnB Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 144
Kind of an exciting day, apparently the crib and dressers we ordered are now here. We're going to start getting her room ready really early, but I guess it's for the better. We also just signed up for birthing classes starting next month. Everything is moving so fast. Our May babies will be here before we know it.



Status: Offline
 
Old Jan 26th, 2013, 00:20 AM   2718
Sass827
Mum (Mom)
Chat Happy BnB Member
 
 
Join Date: Jul 2012
Location: Pennsylvania
Posts: 1,551
I know, right?! Our furniture is coming on Thursday, and I cannot wait! Plus I need a place to store all this stuff I've been buying for her.
Our first baby class is February 12. I figure, why wait?



 
Status: Offline
 
Old Jan 26th, 2013, 02:56 AM   2719
Jary
Mum (Mom)
Chat Happy BnB Member
 
 
Join Date: Jan 2012
Location: Dorset, England
Posts: 1,387
We were just discussion when to get the cot. We could get it now as it'll be flat packed so it won't take up much room....then we'll build it nearer baby drop time.

I don't know whether to do anti-natal classes. There's some near me in the evenings or weekends but because my work shifts vary from week to week I won't be able to go to some of them.

Lol wriggles kicked me last night and made me jump because it tickled!



 
Status: Offline
 
Old Jan 26th, 2013, 08:58 AM   2720
mathgenius33
Mum (Mom)
Active BnB Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 144
That's cool Jary. Sometimes my kicks from the baby tickle too. It's funny because my dad and husband both asked me if the kicks hurt, but so far they don't at all. Maybe by week 40, who knows?



Status: Offline
 
Reply



Bookmarks

featured articles


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search






SEO by vBSEO