3RD PREGNANCY PLEASE READ

Discussion in 'Pregnancy - First Trimester' started by Spunky Cupkake, Sep 25, 2006.

  1. Spunky Cupkake

    Spunky Cupkake Well-Known Member

    Joined:
    Sep 14, 2006
    Messages:
    697
    Likes Received:
    0
    Hi girls im pregnant with baby no.4 lost baby no.3 miscarried just wandering they say the more babies you give birth to the easier the next one is im its my 4 th pregnancy but will be my 3rd labour giving birth wanted to knwo what is it like 3rd time around i was 17 1/2 hours with first baby 5hours with the second will it be quick ????? would really appreciate it if you could advise me please cheers spunky xx
     
  2. loulou1980

    loulou1980 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 25, 2006
    Messages:
    710
    Likes Received:
    0
    my first 2 were both 12 hours long,with lily it was shorter but i was induced with a pessary,soon see this time round with number 4
     
  3. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
    I was only about 6.5hours with my first, so I am too hoping my second will be easier and fast [-o<

    But going by my families experience Spunky, all of their subsequent labours have been easier & faster, so here's hoping! :wink:
     
  4. Caroline

    Caroline Proud Mum of 4

    Joined:
    Sep 22, 2006
    Messages:
    4,254
    Likes Received:
    1
    Sounds as if it could be quick again. I think majority of people are quicker with subsequent pregnancies. My first was 24 hrs, 2nd 12 hrs. End stage was so quick last time if you blinked you missed it.
     
  5. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
    Mummy2twoplusbump :lol: my Nan was like that, she fell on the bed moaned and the baby shot out! :shock:

    Here's hoping! :wink:
     
  6. Spunky Cupkake

    Spunky Cupkake Well-Known Member

    Joined:
    Sep 14, 2006
    Messages:
    697
    Likes Received:
    0
    lol :rofl: i hope that what happens with this one lol
     
  7. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
    Oh me too, I am going to be a nervous wreck :cry:

    :lol:
     
  8. Caroline

    Caroline Proud Mum of 4

    Joined:
    Sep 22, 2006
    Messages:
    4,254
    Likes Received:
    1
    I hope that happens to me too. I am considering epidural this time as the pain towards the end last time was quite bad. However by that time it was pretty close to dd arriving. Maybe this time I'll just cough and out baby will pop. Fingers crossed.
     
  9. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
    :rofl: Wishing you a good old cough for the event Mummy2twoplusbump :wink: :lol:
     
  10. Caroline

    Caroline Proud Mum of 4

    Joined:
    Sep 22, 2006
    Messages:
    4,254
    Likes Received:
    1
    Thank you Tam :hugs: I'll keep my fingers crossed the same happens to you. I'm sure if men had to have the babies thats what would happen :rofl: :rofl: :rofl:
     
  11. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
    :rofl: you bet your bottom dollar it would, or the male medics would surely find a way of making it more comfy for them :roll: Men, Pah!...who invented them, it certainly weren't us! :lol: :lol:
     
  12. Caroline

    Caroline Proud Mum of 4

    Joined:
    Sep 22, 2006
    Messages:
    4,254
    Likes Received:
    1
    If men had babys pregnancy would last about a month and there would be no morning sickness, lack of energy , spending months like a beached whale etc. etc. In fact if men had babies the way we do the human race would have died out just after it evolved :rofl:
     
  13. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
    Sooo True! :rofl:
     
  14. Jase

    Jase Well-Known Member

    Joined:
    Sep 5, 2006
    Messages:
    875
    Likes Received:
    0
    sexist! :roll:
     
  15. Caroline

    Caroline Proud Mum of 4

    Joined:
    Sep 22, 2006
    Messages:
    4,254
    Likes Received:
    1
    Sorry Jase hope we didn't offend, but most blokes I know are useless at being ill, at work our manager never has a cold ita always man flu :lol: Maybe your unique and just get on with it like us girls :D My DH has no choice as he has to look after DS and DD but if I'm home he's dying and goes to bed
     
  16. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2

    But Honest!! :p




    :lol:
     
  17. Jase

    Jase Well-Known Member

    Joined:
    Sep 5, 2006
    Messages:
    875
    Likes Received:
    0
    your all biased :p
    *mutters something about never should have beeen given the vote and how you should make him some pie and stuff like that*
     
  18. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2
  19. Jase

    Jase Well-Known Member

    Joined:
    Sep 5, 2006
    Messages:
    875
    Likes Received:
    0
    i'm not threatened by a chicken drumstick and a pointy hat

    :roll:

    woman eh! boob jobs,botox,peirced nipples,bellies,clits,eyebrows and ears,byebrows plucked,bikini lines and legs waxed and they still moan that child birth hurts!
     
  20. Tam

    Tam Mum of 2 - PG with No.3

    Joined:
    Sep 1, 2006
    Messages:
    9,794
    Likes Received:
    2

    :rofl:


    WELL it does hurt, wanna try putting a mellon through your little hole? :wink:


    Thought not, and if ya do, we want pics to prove it & Layla's say so! :lol:
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice