Addicted to HPT's

Discussion in 'Trying To Conceive' started by Arcanegirl, Aug 28, 2007.

  1. Arcanegirl

    Arcanegirl Bazinga!!

    Joined:
    Aug 31, 2006
    Messages:
    27,365
    Likes Received:
    0
    Addicted to HPT's
    (Home Pregnancy Test)©


    By Karen Squires

    If you laughed at this title, this article may be for you. HPT means Home Pregnancy Test and they are without a doubt, addictive. Alcoholics try to hide their addiction, so do women addicted HPT's. I know because I'm one of them.

    I found HPT's at the dollar store for, you guessed it, a dollar. I was so excited. I only grabbed one test the first time I saw them. I ran home and used it right away. I got a BFN (Big Fat Negative). Of course I was only 7 days after ovulation so what could I expect.

    The next day, after lying to my husband and telling him that I needed to run and get some shampoo, I was back at the dollar store for more. I bought five this time, figuring that if I ran one a day I would have enough to last until 12 days after ovulation. I always get a positive by 11 days after ovulation so I had enough to see if I had a baby in me this cycle. Two days later I had used them all up and was back at the store needing more shampoo. I bought another five tests. I was now 10 days after ovulation. Five more would last me until my next cycle started, which I hoped wouldn't come.

    As I drove home I tried desperately to remember when I had gone to the bathroom last. I needed to hold my urine for at least 4 hours to let the pregnancy hormone build up. I remembered that it had only been about one and 1/2 hours. It was now 10:00 am, I'll have to wait until 12:30pm. I told myself that when I got home I'd do the dishes, vacuum, dust, paint the bathroom, anything to keep my mind off of running the test. I pulled in the driveway, ran straight to the bathroom, and peed in a cup. Another BFN. Dang it. I have no self control. I'll have to start all over again.

    It's now 11 am. I have to hold my urine until 3 pm to let the hormone (if there is any) build up again. At 1:30 pm I run another test. BFN! Dang it all to heck! What is my problem. And I get frustrated at my kids not having any patience.

    I decide to go to the mall to make sure that I can't run another test for a few hours. I am tempted to take a test with me to use at the bathroom in the mall just in case I can't control myself but I remember that I'll have my five year old with me which would make it hard to run a test there. Off to the mall I go having made it out the door without a test hidden in my purse.

    I have now gone most of the day with out drinking as I don't want to dilute my urine and make what might be a BFP(Big Fat Positive) turn into a BFN by having too much water in my bladder. I am thirsty, frustrated and getting crabbier and crabbier by the minute.

    We walk around the mall, me trying to get a peak at the baby and maternity things, but a five year old has no need for those so I don't even get a fix by doing that. Two hours later we are bored and my son is begging to come home and eat. I look at my watch. I can't go home yet, I just can't. I tell my son that I'll buy him something to eat, get him a toy, anything to stay there a little longer. He sees the desperation in my eyes and agrees to let me buy him a Hot Wheels car and some chicken strips. That uses up another hour. Soon he wants to go home again and no amount of bribing works this time. It's only been three hours now so I take the long way home. I keep hearing a little voice from the back seat telling me that I've gone the wrong way and a tiny finger points to the east telling me to turn that way NOW!

    Okay, Okay, we'll go home.

    It's been three and 1/2 hours and I'm so thirsty that I can hardly swallow. We pull into the driveway, I run into the house, down the hall to the bathroom, and run another test. Another BFN! Dang it! Dang it! Dang it all to HECK! Grrrr.

    I had ran the rest of the tests by the next day at noon and since it was now 11 days after ovulation and I still hadn't got my BFP I knew that Aunt Flo and her dog spot would find me soon. On to the next cycle. I am going to have more self control next time.

    A few days later I really do need some shampoo and tell dear hubby that I need to run and get some. He gives me a funny look and asks "Didn't you just get some a few days ago?"

    I walk into the dollar store knowing that I'm safe from my addiction for another two weeks but as I walk past the HPT's to the shampoo I notice that they only have 20 tests left. I panic. What if they are all gone in two weeks, what will I do, where will I go. I grab all 20 tests and head to the cash register, kicking myself all the way there. When I get home I find a good place to hide them, way in the back of the closet.

    My husband calls from the shower and asks me for the shampoo. I'm still in the process of hiding the tests and I call back to him, my mind still in an addictive fog, "Shampoo! What shampoo?"
     
  2. Sinead

    Sinead Well-Known Member

    Joined:
    Apr 26, 2007
    Messages:
    2,807
    Likes Received:
    1
    that is so true :blush:

    Sinead
     
  3. browneyedshorty81

    browneyedshorty81 mom of 1 ♥ TTC

    Joined:
    Aug 5, 2008
    Messages:
    1,583
    Likes Received:
    0
    ok this is a old post lol, sorry girls but i was reading old post, cant help it, but anyways this made me smile and laugh hahaha
     
  4. poppielia

    poppielia Well-Known Member

    Joined:
    Aug 4, 2008
    Messages:
    431
    Likes Received:
    0
    it made me giggle too lol xxxxxx
     
  5. browneyedshorty81

    browneyedshorty81 mom of 1 ♥ TTC

    Joined:
    Aug 5, 2008
    Messages:
    1,583
    Likes Received:
    0
    I knoW!~ lol. because i do that right now lol but i ordered 30 from ebay so i have a lot to test with haha
     
  6. destiny27

    destiny27 Well-Known Member

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    981
    Likes Received:
    0
    i ordered 20 from ebay and already hidden them from oh :lol:
     
  7. browneyedshorty81

    browneyedshorty81 mom of 1 ♥ TTC

    Joined:
    Aug 5, 2008
    Messages:
    1,583
    Likes Received:
    0
    i am a POAS addict
     
  8. Suzanne

    Suzanne One of each flavour

    Joined:
    May 13, 2008
    Messages:
    901
    Likes Received:
    0
    Come on stand up and be counted ladies! :rofl:
     
  9. AppleSeed

    AppleSeed TTC #1 Since July 2008

    Joined:
    Jun 25, 2008
    Messages:
    700
    Likes Received:
    0
    Thanks for bringing this post back! This is great! I have a bag of dollar store tests hidden the the bathroom too! LOL! LOL!
     
  10. browneyedshorty81

    browneyedshorty81 mom of 1 ♥ TTC

    Joined:
    Aug 5, 2008
    Messages:
    1,583
    Likes Received:
    0
    haha.. i know i have them hidden everywhere :)
     
  11. todteach

    todteach Dreams can come true

    Joined:
    Jun 2, 2008
    Messages:
    2,448
    Likes Received:
    0
    Hi :wave: I'm also a POAS addict. :blush:

    Day 3 of 28? WTF? I haven't got my period yet. I'll have to change that ticker. I know that the witch is on her way.
     
  12. browneyedshorty81

    browneyedshorty81 mom of 1 ♥ TTC

    Joined:
    Aug 5, 2008
    Messages:
    1,583
    Likes Received:
    0
    she may not be hun :) keep ur fingers crossed, late is always good,
     
  13. honey08

    honey08 mum2two boys/2mc

    Joined:
    Jul 20, 2008
    Messages:
    30,933
    Likes Received:
    0
    yeah im a POAS addict but not as bad as that!! i wudnt 4get shampoo!! i do start testing at 11=12dpo till AF comes but i get them online and se,m2be always there...i bet if u always av them in i suppose u can just go do one if u feel the need u can!!! but if u aint got any in n feel the need u just HAVE2 go n get some,this is wot i think anyways!!:) im just hoping my BFP is guna be ere ASAP!!!! :)
     
  14. wantababybump

    wantababybump Well-Known Member

    Joined:
    Feb 25, 2008
    Messages:
    3,095
    Likes Received:
    0
    lol this was very cute!! Thanks for bringing the post back!! It is most definitely very true!! xo
     

Share This Page