All Idea's Welcome!!!

Discussion in 'Pregnancy - Third Trimester' started by mz_jackie86, Apr 12, 2009.

  1. mz_jackie86

    mz_jackie86 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 8, 2008
    Messages:
    1,608
    Likes Received:
    0
    Ok ladies so im due in 3 damn days and dont wanna be late i want it now infact lol!
    So just wanted all or any ideas that are meant to help bring on labour as i wanna make sure i have tried everythin!!

    Cheers girls xxx
     
  2. mummymadness

    mummymadness Mummy to 4

    Joined:
    Jul 15, 2008
    Messages:
    7,554
    Likes Received:
    0
    i did tonnes and tonnes of on all 4s rocking the day before Oscar came, I was told he was back to back (He wasnt lol) so did plenty of rocking then he came :) .

    Good luck.
     
  3. Jkelmum

    Jkelmum Well-Known Member

    Joined:
    Oct 1, 2008
    Messages:
    18,103
    Likes Received:
    0
    Sex lots of it !!! and also swallowing :sick: !
    8 pineapples fresh
    hot curry
    long walk
    sideways up and down stairs
     
  4. cybermum

    cybermum MUM TO 2 BOYS.

    Joined:
    Sep 25, 2008
    Messages:
    2,079
    Likes Received:
    0
    Squatting to encourage cervix to do its job :)
    Walking too is meant to help to get it going.
    Curry didn't work for me,only gave me a dodgy tummy,LOL
     
  5. cybermum

    cybermum MUM TO 2 BOYS.

    Joined:
    Sep 25, 2008
    Messages:
    2,079
    Likes Received:
    0
    If only I could get up the energy for sex,LMAO
    I get knackered thinking about it right now LOL
     
  6. mz_jackie86

    mz_jackie86 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 8, 2008
    Messages:
    1,608
    Likes Received:
    0
    Swallowing :rofl::rofl::rofl:

    I cant do the sex my ex has gone in the army lol
     
  7. Jkelmum

    Jkelmum Well-Known Member

    Joined:
    Oct 1, 2008
    Messages:
    18,103
    Likes Received:
    0
    Oh nipple twiddling made my braxton hicks stronger and they turned into proper contractions .....Sex wise find some random bloke desperate times !! :rofl: You can have my man if u want ? we been banned for last 5 wks :rofl:
     
  8. mz_jackie86

    mz_jackie86 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 8, 2008
    Messages:
    1,608
    Likes Received:
    0
    Lol random sex wit the ex is what got me into this mess haha!!!

    ill try the rocking on all fours ive practically tried everythin else! something has to give
     
  9. Dani33

    Dani33 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 2, 2008
    Messages:
    207
    Likes Received:
    0
    I have tried sex, curry, pineapple, bouncing on birhting ball like a fool, red rasberry leaf tea. No baby yet. I am DESPERATE to have him though. Not even due for 2 more weeks - lol!
     
  10. ecossaise74

    ecossaise74 Well-Known Member

    Joined:
    Mar 31, 2009
    Messages:
    308
    Likes Received:
    0
    Sound obvious but did you explain fully to your baby that it was time for him/her to come, how it will be and everything.
    I have a friend who were breech and the doctor were about to force an c-section but she took 10mn to talk to her like an adult, explain the situation to her and 10mn later her baby was in the right position and started to come!! Take care! xx
     
  11. Ravelyn

    Ravelyn Well-Known Member

    Joined:
    Nov 29, 2008
    Messages:
    894
    Likes Received:
    0
    Well hmmm...
    A hot shower... sex... birthing ball... walking a lot...
    You could try the old wives tale castor oil. LOL... try swallowing that one!!!
     
  12. Kimboowee

    Kimboowee Complete

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    10,498
    Likes Received:
    0
    Castor oil worked for my mum both times, its not reccomended cos it can make you poop and throw up, she said she took less than the reccomended amount and it did the job!

    I'll be starting the eviction in about 2 and half weeks!
     
  13. MelanieSweets

    MelanieSweets Ridleys Mummy x

    Joined:
    Jan 1, 2009
    Messages:
    1,472
    Likes Received:
    0
    Well babe Saturday i went for long walk with OH, had raspberry leaf tea about 3 cups, then had curry, if you do have curry go for vindaloo my jalfrezi was bloody useless and of course we had sex sat night!!

    I was very niggly yesterday and thought that was it.... but nothing, although i am blatantly having my clearout i am pooing constantly!!!

    i think exercise is the key .... so lots of walking that willl bounce babe out :happydance:
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice