Are prams a fashion accessory in the UK?

Discussion in 'General Chatter' started by WTTMommy, Sep 1, 2009.

  1. WTTMommy

    WTTMommy Mama to Rach

    Joined:
    Nov 14, 2008
    Messages:
    2,241
    Likes Received:
    0
    It seems in the UK, prams (or strollers) are a huge deal. Is it me or is this not the case in North America (to that extent)? Reading through a few threads regarding prams, I can't help but think you guys take it very very seriously :D Like a good quality stroller is nice, but I think it's a bigger deal on your side of the pond? :shrug: Does that sound somewhat accurate?

    I hope I'm making sense. :wacko:
     
  2. Arcanegirl

    Arcanegirl Bazinga!!

    Joined:
    Aug 31, 2006
    Messages:
    26,625
    Likes Received:
    1
    I think you would be right, yea :D
     
  3. jen1604

    jen1604 Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2008
    Messages:
    8,161
    Likes Received:
    0
    Yup I would say youre definitely right.
    I think in the UK theyre a bit of a status symbol and a fashion accessory xxx
     
  4. Rach276

    Rach276 Well-Known Member

    Joined:
    Dec 3, 2007
    Messages:
    3,081
    Likes Received:
    0
  5. v2007

    v2007 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 16, 2008
    Messages:
    29,366
    Likes Received:
    0
    yip, yip, yip!!!

    My lo is 5 months nxt week and im already eyein up her 4th pram:blush:

    Vxxx
     
  6. polo_princess

    polo_princess ♥ Brookes Mummy ♥

    Joined:
    Dec 22, 2007
    Messages:
    44,162
    Likes Received:
    0
    Well i wouldnt want to push my baby around in a pile of crap :rofl: she deserves as much luxury and comfort as i can give her and if it means spending £££'s then so be it.
     
  7. It is a big deal yes! Im constantly checking out other peoples prams!
     
  8. Dizzy321

    Dizzy321 very proud mammy to 3!

    Joined:
    Aug 10, 2008
    Messages:
    12,461
    Likes Received:
    0
    Yep sure is...x
     
  9. HannahGraceee

    HannahGraceee *Hanny Spammy*

    Joined:
    Aug 13, 2008
    Messages:
    14,420
    Likes Received:
    0
    Yeh, im always looking at new ones!! :rofl:
     
  10. lesleyann

    lesleyann Mummy

    Joined:
    Sep 17, 2008
    Messages:
    8,631
    Likes Received:
    0
    yeah is it i have 6prams now lol and im always looking at new ones and other people lol
     
  11. princess_bump

    princess_bump Happy Wife & Mumma!

    Joined:
    Feb 27, 2008
    Messages:
    31,407
    Likes Received:
    0
    i just love prams! and i wanted/want maddi to have the perfect one for us, regardless of price :blush: x x
     
  12. PeanutBean

    PeanutBean Mumma to Byron & Indigo

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    18,214
    Likes Received:
    0
    Hmmm. Apparently I'm not with the masses as I don't care what he's in as long as it moves and is safe! I have two prams, a big travel system that was from birth and a light summer pushchair but sticking in the car. Not quite the minimum necessary technically I suppose for our purposes it is. They're not fancy brands either and they were both fairly cheap.

    I don't get paying loads of money for essentially nothing.:shrug:
     
  13. DizzyMoo

    DizzyMoo Guest

    To me i don't see them as a fashion thing, I think that's daft. Of course you want one that looks nice, but more importantly has to offer certain things for baby. I don't understand how people pay for over the odds prams..in my opinion over the odds is over £500 ... i think over £400 is expensive but i understand most of these come with everything. I guess its all about each persons budget too.
    Alot of people defo see them as a fashion item though .
     
  14. xJG30

    xJG30 Tom & Mummy <3

    Joined:
    Feb 22, 2008
    Messages:
    24,488
    Likes Received:
    0
    I agree, I can't find myself spending £600 for something that'll only be used for a few months.
     
  15. JayleighAnn

    JayleighAnn Guest

    Yup, Halen is 10 weeks old and has....3 :blush: ok none of them where bought new, all second hand and one was a freebie, but yeah 3. We have 2 high end pushchairs (m&p pliko and quinny buzz) and a cheapy chicco stroller for holiday. I couldn't imagine pushing Halen round in something that was cheap and tacky. Shallow I know but my pushchair is like a fashion accessory
     
  16. BlackBerry25

    BlackBerry25 Helena & Elliot <3

    Joined:
    Mar 10, 2008
    Messages:
    15,493
    Likes Received:
    0
    That's what I think too :rofl: Helena is 11 months and still has the same stroller as the day she was born. :shrug:
     
  17. Pyrrhic

    Pyrrhic Well-Known Member

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    14,513
    Likes Received:
    0
    Its something I use everyday of my LOs life so yes, I want to be happy with all aspects of it including design and how it looks. The most I'd ever spend on a pram is £400 though.
     
  18. jenny82

    jenny82 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 27, 2009
    Messages:
    9,082
    Likes Received:
    0
    Have to admit that I got a high-end buggie - a quinny :/

    I didn't actually realise they were a fashion accessory though! I was recommended the quinny and figured it would be good also for some jogging in the park - I realise now how wildly optimistic I was with the jogging though lol!
     
  19. WTTMommy

    WTTMommy Mama to Rach

    Joined:
    Nov 14, 2008
    Messages:
    2,241
    Likes Received:
    0
    :rofl: Well I appreciate everyone's honesty!
     
  20. mommyof3co

    mommyof3co Mommy of 4 amazing boys!

    Joined:
    Dec 30, 2008
    Messages:
    10,653
    Likes Received:
    0
    I have noticed that too. It also seems like your basic ones are much nicer than ours. Like I have one of our nicer ones here, but it's a Chicco which seems to not be nearly as nice and modern as some cheaper than that there lol
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice