Best birthing/exercise/labor ball?

Discussion in 'Pregnancy - Third Trimester' started by DobbyForever, May 10, 2017.

  1. DobbyForever

    DobbyForever First Time Momma

    Joined:
    Sep 15, 2013
    Messages:
    13,537
    Likes Received:
    3
    My doula suggested I start using one soon, but there's a billion out there lol. I have Amazon prime and not looking to spend a fortune on it. I'm 5'2.5"
     
  2. StillPraying

    StillPraying Stay at home Mommy of 3

    Joined:
    Aug 11, 2014
    Messages:
    4,846
    Likes Received:
    1
    Girl I just bought a large yoga ball from Wal-Mart and it worked fine (I'm 5'3") :thumbup: main thing to check is the max weight on it. My friend bought a ball smaller than mine (she's on the taller/heavier side) and she popped it :rofl:
     
  3. SonnyH

    SonnyH Well-Known Member

    Joined:
    Oct 16, 2016
    Messages:
    760
    Likes Received:
    0
    I just bought a cheap exercise ball from a discount sports shop in the UK! Cost me £8 which is about $10 I think. We were advised to get one in antenatal class and the next week, 4 out of the 6 of us rocked up with the same ball!

    To be honest, I don't use it very much. It's nice to sit on when I get uncomfy on the sofa, makes you sit upright so it's good for the back! But mostly I use it as a foot rest! Hopefully it'll be useful in labour!
     
  4. DobbyForever

    DobbyForever First Time Momma

    Joined:
    Sep 15, 2013
    Messages:
    13,537
    Likes Received:
    3
    Omg ladies you crack me up between the popping it and foot rest haha
     
  5. Cariad_x

    Cariad_x Well-Known Member

    Joined:
    Oct 27, 2012
    Messages:
    1,138
    Likes Received:
    0
    Last time I bought one from Asda (like Walmart over with you). This time around my work's physio lent me one of the spare balls from the gym as none of our clients are in the need for one just now. Benefits of working in health care!

    I found mine useful in labour last time around in easing the contractions. This time my SPD is bad and I find the ball comfier to sit on than the sofa.
     
  6. xdxxtx

    xdxxtx NTNP

    Joined:
    Feb 28, 2011
    Messages:
    9,658
    Likes Received:
    1
    I agree - make sure the one you buy is ANTI-BURST. I'm not kidding. I bought a new, expensive one that was bigger than my old one, and I popped it, falling onto my butt and peeing myself (I was 39w6d!) from the pressure on my bladder. It was horrible. LOL.. I went back to my tried and true ball, which was some heavy duty gray one I bought from Target. I don't know what brand, but it's time to dig it out again, so hopefully the brand isn't worn off. Mine has gotten me through 3 pregnancies so far without any issues. I only bought a new one because I wanted something bigger.

    I use mine to help get/keep my babies in the correct position for labor. I am prone to breech/transverse babies. I also lean forward on it to take the pressure off of my back. I have SPD, too, so it helps with the pain/pressure there. Finally, it is GREAT for using while in labor. I was stalled in labor with my third baby, got on the ball, and my baby immediately fell into position and started crowning. Wonderful. Don't worry; she was born in the hospital bed (with no one there to catch her since I was supposedly "not ready" lol)
     
  7. StillPraying

    StillPraying Stay at home Mommy of 3

    Joined:
    Aug 11, 2014
    Messages:
    4,846
    Likes Received:
    1
    :rofl:THIS :rofl: MADE :rofl:MY :rofl:DAY:rofl: oooommggg ahahahaha when my friend popped hers she tried to blame the floor not being swept...nah girl you just didn't want to admit your weight at the time lol

    Dobs I plan to buy one soon so I'll take a pic of it and send it to you if you hadn't bought one yet :thumbup:
     
  8. opretriezz

    opretriezz Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2013
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    I purchased a Golds Gym Antiburst one at Wal-Mart for $8.. love it so far!
     
  9. DobbyForever

    DobbyForever First Time Momma

    Joined:
    Sep 15, 2013
    Messages:
    13,537
    Likes Received:
    3
    Thanks for the advice and laughs haha. I stopped by target and the cheapest ball they had on the floor was 16.99. No thanks. Walmart is a freeway and 15m away no traffic, so I'll just go with something anti burst through Amazon.
     
  10. vaniilla

    vaniilla Well-Known Member

    Joined:
    Nov 10, 2009
    Messages:
    18,008
    Likes Received:
    0
    Just get the cheapest gym ball you can find, they all do the same thing!
     
  11. xdxxtx

    xdxxtx NTNP

    Joined:
    Feb 28, 2011
    Messages:
    9,658
    Likes Received:
    1
    Yes! This is the one I have had for years and throughout 3 pregnancies, and I LOVE IT! And it was so cheap!!!
     

Share This Page