I already have PUPPP

Discussion in 'Pregnancy - First Trimester' started by poonibby, Nov 12, 2011.

  1. poonibby

    poonibby mama, and TTC!

    Joined:
    Mar 16, 2011
    Messages:
    676
    Likes Received:
    0
    im only 5 weeks and i already developed a skin condition thing called "PUPPP" its where little red bumps that itch really bad show up on your stomach, abdomen or side. and i already have it. it can also show up in "hive" like things. ahhh! i read that i is in 1% of women who are pregnant and it usually happens in the beggininng of the first trimester. and it happens when a lady is having twins or their first baby!
     
  2. poonibby

    poonibby mama, and TTC!

    Joined:
    Mar 16, 2011
    Messages:
    676
    Likes Received:
    0
    i was wrong i meant to put in the beggining of the third trimester.
     
  3. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    Holy Crap I had that issue last night on my back and thighs. WOW... It itched like crazy, Mom thought it was dry skin... It is said it can spread from your abdomen to your butt, thighs etc...
    See I learned something new... Is there anything you can use to stop the itch? TWINS... OMG Please don't curse me... I'm not ready for that... This is my 1st baby.. :lol:
     
  4. Nits

    Nits Amy is here!

    Joined:
    Jun 18, 2011
    Messages:
    1,506
    Likes Received:
    0
    I've had this rash on my arm since the beginning of pregnancy. It gets very itchy sometimes and sometimes I forget I have it. It hasn't spread but it's very round and clearly there.

    I don't know if it counts as PUPP since it didn't start on my abdomen... Either way, I'm not concerned, it's just a bit annoying sometimes.
     
  5. poonibby

    poonibby mama, and TTC!

    Joined:
    Mar 16, 2011
    Messages:
    676
    Likes Received:
    0
    well since its your first baby its probably that. i was reading it to my husband and said "usually occurs with twins" and he like stoped everthing he was doing and just stared at me, haha. and then i said and with your first baby. haha.
     
  6. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    OMG I don't think I could handle twins... Holy catfish... WoW!! Its calmed down alot.. Now I'm getting these freckles and dark patches on my face WTF?? :haha:
     
  7. poonibby

    poonibby mama, and TTC!

    Joined:
    Mar 16, 2011
    Messages:
    676
    Likes Received:
    0
    OMG girl i have the same thing. thats how i knew i was pregnant was the dark patches on my face.
     
  8. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    I just seen your post CONGRATULATIONS!!! Fabulous News!! :happydance: :happydance:.
     
  9. poonibby

    poonibby mama, and TTC!

    Joined:
    Mar 16, 2011
    Messages:
    676
    Likes Received:
    0
    thank you! :D
     
  10. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    Its called the mask of pregnancy, it will fade eventually after you give birth I read... lol

    Do you still have the pupp? Mine is still there does'nt itch much now but you can still see it... I had it on the top of my shoulders too, they said it can spread... :lol:
     
  11. Tonka106

    Tonka106 Well-Known Member

    Joined:
    Apr 26, 2011
    Messages:
    521
    Likes Received:
    25
    Hmm.. I've had a rash on my back since 7 weeks and still to this day, it is like tiny bumps that are kind of like little zits like they are dried out I guess, and it itches! But it's only on my back. I was planning to ask my doctor about it tomorrow, but maybe that's what it is!
     
  12. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    BINGO Same thing here... Its calmed down a whole lot, does'nt bother me anymore... Shew, man that stuff itches too.. :lol:
     
  13. EMC0528

    EMC0528 Expecting #2 in June

    Joined:
    Jan 24, 2011
    Messages:
    742
    Likes Received:
    0
    I had this at the beginning of my 3rd trimester. I woke up one night with hives and was convinced I had a spider in the bed or something. I looked online and decided I had bed bugs:dohh:

    I woke up my husband and he politely told me I was crazy and to go back to sleep.

    I talked to the doctor and she explained what they were. After that my dh told me not to google anything anymore. I let my imagination get the best of me. :)
     
  14. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    Omg, I,thought it was bed bugs too.. Lol.. I had more come up on my boobs today... Ugg...,Just thinking about bed bugs I wanna scratch... Hehehe
     
  15. babyharris201

    babyharris201 expecting and mother of 2

    Joined:
    Aug 1, 2010
    Messages:
    310
    Likes Received:
    0
    i had pupps with my last paregnancy, th middle of my second trimester. My dr gave me some meds that helped me, said it was like a stronger benedryl to mak it go away, she also gave me some cream, and tht helped wonders! I had it all over my thighs, abdomen, arms, boobs. I never had it with my daughter.... but it eventually went away (thanks goodness, my husband told me I was worse than a dog with fleas, I was constantly scratching in my sleep!) and I had a healthy baby boy :)
     
  16. Hopin&Prayin

    Joined:
    Jan 8, 2010
    Messages:
    4,645
    Likes Received:
    0
    :lol: Thats too funny, I scratch myself raw.. My friends call it Scratch because thats all I did... Grrrr.. Its eased up.. thank god
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice