what would you do if in my shoes? update! 01/10/08

Discussion in 'Trying To Conceive' started by Sparklebaby, Sep 29, 2008.

  1. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    Hi everyone....Ul have to bare with me cause I aint so familiar with some of the shorthand for baby talk- I do know TTC is trying to conceive and thats the boat I am in :)

    Ok so....here goes...

    Cycle normally 30 - 31 days depending on how long the month is.
    Last period 20th August, I assume to be due for next on 20th Sept.

    I worked out that my peak cycle was somewhere between 2nd and 8th Sept.
    I found the egg white mucus :O)

    had our jiggy on the following dates:
    around 27th Aug/1st sept/ full on legs in air after on 3rd sept and 7th sept.
    I believe frome the niggly cramps that I ovulated on the 5th.

    so far so good.....

    On the 9th I had a pink discharge sorry if tmi....
    this went on for 10 days on and off varying from next to nothing to almost like a watery red. either way it was not enough at any point to warrant wearing anything, not even a pad.
    I did 2 p on a stik tests both negative, I also went to the dr and did a urine test on 15th also negative. he said prob because I am overweight WTF!!!
    I have always been overweight but never!!!! had any problems with mother nature.

    So the situation is....the last test was taken 5 days before I was due on.
    I believe I was due on in my mind on the saturday 20th. making me just over a week late.

    Other symptoms:
    #very tired
    #possibly constipated? (never been constipated so dont know what Im looking for...if it means having trouble going to number 2's then yes I am.
    #bloated
    #occaisional lightheaded
    #occaisional sick feeling
    (funny thing is no sore boobs - I always have very painfull boobs about a week - 2 weeks before I am due on)

    So.....if you were in my shoes, would you do another test despite having 3 negatives previously (which I think now were possibly taken to early)

    Any advice would be gratefully received :o)

    Thank you xxx
     
  2. celine

    celine Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    13,797
    Likes Received:
    0
    I would def test, what days were your previous test done?
     
  3. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    p on stik I think I did on 12th - way to early
    I did one for peace of mind on15th when I went to get drs one, then got the results from drs (taken on 15th) on the weds 17th.
     
  4. celine

    celine Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    13,797
    Likes Received:
    0
    hmm thats al least 2 weeks ago so you should def test!!
     
  5. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    just a bit concerned about the 10 day light bleed thingy. been reading that long thread for the girl that took ages to test, cause she couldnt afford.....poor girl :(
     
  6. celine

    celine Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    13,797
    Likes Received:
    0
    shame yea Lyrah, I hope she comes right and the doc gives her some good news...
    I myself have never been close to pg so Im no expert..but I am becoming obsessed so it might help :)
    Some people get implementation bleed when your little beanie starts to burrow its way into the uterus to stick nice and tight, Im thinking your light bleed could be that?
     
  7. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    I know the obsession feeling lol. Im trying not to, its hard trying to research and getting 50/50 answers lol. got a meeting now zzzzzzzzzzzzzzzzzzz so will check back later .....
    Thanks Celine XX
     
  8. Omi

    Omi A Mummy At Last!

    Joined:
    May 22, 2007
    Messages:
    9,144
    Likes Received:
    0
    I find it a bit weird if not unusual to gave a doc do a pg test on a patient 5 days early??? Many on here have probs getting their doc to do any pg tests even when late .. hmmm.

    Anyway, if all these tests where taken early then no wonder nothing has showed up...as you read, it can take a while for the hcg, pg hormone to show up but its definitely not the norm to have to wait ages for it, albeit as already you know, not unheard of. Depending when implantation happened you should be able to test about the time of expected af or the next few days after.

    As far as symptoms go..well.. you can have them and not be pg- sadly!

    Having said that, i hope you get a bfp soon!
     
  9. FEDup1981

    FEDup1981 Mam of two & two angels

    Joined:
    Jul 19, 2008
    Messages:
    12,097
    Likes Received:
    0
  10. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    Thanks girls......tummy rumbling so gonna go find some lunch :)
     
  11. NickyT75

    NickyT75 RIP Sophie my angel

    Joined:
    Jan 7, 2008
    Messages:
    17,846
    Likes Received:
    0
    Test & hurry up letting us know the result!

    fingers crossed for you x
     
  12. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    just been reading the early preggo symptoms and I have to add some more to my list as I didnt think they mattered.

    I have had at some point last week a sore throat for about a day or 2 and the thing that I feel has increased....wouldnt say I was one not to break wind, but I have felt rather windy downstairs too. :blush:

    I have had for the last week feelings of mother nature paying me a visit and still nothing.

    I think I am going to buy a test tomorrow....as its payday and do it Weds morning as that seems to be the best time??
     
  13. celine

    celine Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    13,797
    Likes Received:
    0
    Yeay!!!
    First morning urine is best hun and good luck :)
     
  14. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    Thanks again Celine.
    I asked hubs if he could contribute towards some decent tests, rather than Boots own brand. Gonna try the pink one, is it early response. £10.49 :saywhat: hope to pick one up tomorrow and test weds. will let u know what happens :loo: lol
     
  15. celine

    celine Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    13,797
    Likes Received:
    0
    I hope this is it, also by the sounds of it your period was due over a week ago...so looking good :)
     
  16. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    lets hope so. :)
     
  17. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    well......This morning I was the first into boots and I treated myself to some first response hpt ..... only cause hubs gave me a tenner :ROFL: Im just trying to build up a bit more p :blush:

    .....Or do u think I should hold on for one more day and test tomorro morning?
    Im at work and I dont know how I would feel if I got a :bfn: I know when I got the results back from the dr I was gutted, very tearfull :cry::hissy:

    (btw being at work I dunno if my smilies are gonna work as I am having to put them in manually lol)

    What do u think??????
     
  18. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    YAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY they worked lol well most of them did :rofl: HA! got u this time
     
  19. celine

    celine Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    13,797
    Likes Received:
    0
    hehe, well if you want to be more accurate I would say wait for tomorrow so you dont get too emotional at work either way, and also nothing beats first morning urine for accuracy :)
     
  20. Sparklebaby

    Sparklebaby Mummy to Jenny

    Joined:
    Sep 29, 2008
    Messages:
    5,222
    Likes Received:
    0
    Hey Celine :hugs: how are you this morning. I guess summer is well and truely over ~ its so grey and horrible here in Croydon. At least waiting until the morning I know I aint gonna miss the stick lol. nothing worse than thinking ul have enough only to find its just a few dribbles lol :rofl:

    I fancy a bacon roll.......think Im gonna pay BHS a visit.

    Have a good day..... :hug:
     

Share This Page