Today I heard the name _________ & think it's __________.

Discussion in 'Baby Names' started by RubyRainbows, Mar 6, 2011.

  1. RubyRainbows

    RubyRainbows TTC Baby#2 Since Oct/2009

    Joined:
    Jul 25, 2009
    Messages:
    6,099
    Likes Received:
    5
    I am always coming across a name i haven't thought of, or heard in awhile... or have never heard before. And i think.... that's cute/different/unique/pretty, etc. Sometimes it's a name I wouldn't personally use... or doesn't make my "master list"... but i thought it would be nice to start a list of those names here!

    Whenever i stumble upon a cool name... i always want to share it with you ladies! So......... as your watching TV, or placing your order at a restaurant, or reading the credits at the end of a movie (i think we all do it!) searching for baby names... pop in here & post a name you stumbled upon!

    It would be cool to get a long list of names going! (It doesn't have to be a completely unheard of name... just something that pops out at you... and tell us why!)

    I'll start....

    Today I heard the name Gretchen & think it's not used nearly enough! So pretty!
     
  2. RubyRainbows

    RubyRainbows TTC Baby#2 Since Oct/2009

    Joined:
    Jul 25, 2009
    Messages:
    6,099
    Likes Received:
    5
    Today I heard the name Sawyer and love it!
     
  3. Skylark

    Skylark Well-Known Member

    Joined:
    Mar 6, 2011
    Messages:
    165
    Likes Received:
    0
    My husband loves the name Finn...
     
  4. sara1786

    sara1786 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 5, 2010
    Messages:
    511
    Likes Received:
    0
    today i heard the name TOPHER and i think its missing the first half of the name... CHRIS :haha:
     
  5. Skylark

    Skylark Well-Known Member

    Joined:
    Mar 6, 2011
    Messages:
    165
    Likes Received:
    0
    I like Zander too...
     
  6. Waiting2bMommy

    Waiting2bMommy Levi and Jax's Mommy!

    Joined:
    Oct 7, 2008
    Messages:
    9,577
    Likes Received:
    0
    That is my little brothers name and I never hear it!
     
  7. mamamay

    mamamay Mummy to Leo

    Joined:
    Sep 12, 2010
    Messages:
    1,185
    Likes Received:
    0
    Lyra - Sophie Dahl has called her little girl this - it is the name of a group of stars, very pretty I think x
     
  8. mamamay

    mamamay Mummy to Leo

    Joined:
    Sep 12, 2010
    Messages:
    1,185
    Likes Received:
    0
    Another lovely name I have only hear someone called once is 'Cassidy; x
     
  9. faerieprozac

    faerieprozac I <3 my pumpkin already

    Joined:
    Jan 10, 2010
    Messages:
    1,915
    Likes Received:
    0
    I heard Shardonnay... and it makes me cringe. I also heard Diesel last week, and it made me cringe. I hear lots of weird and wonderful names as I work in a toy shop.
     
  10. abc123x

    abc123x Well-Known Member

    Joined:
    Nov 24, 2010
    Messages:
    1,881
    Likes Received:
    0
    Today I heard the name TREAZUR(pronounced Treasure) and think it is absolutely ridiculous and the mother must be completely illiterate. :nope:
     
  11. SKATERBUN

    SKATERBUN Well-Known Member

    Joined:
    Dec 31, 2009
    Messages:
    3,741
    Likes Received:
    0
    ^ Tre-Azure is apparently a soul RnB singer :D
    You can also spell it Tre'Zure
     
  12. sara1786

    sara1786 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 5, 2010
    Messages:
    511
    Likes Received:
    0
    :rofl: :haha:
    so true...
     
  13. RubyRainbows

    RubyRainbows TTC Baby#2 Since Oct/2009

    Joined:
    Jul 25, 2009
    Messages:
    6,099
    Likes Received:
    5
    Today i heard the name Tate on a guy... I think it's kinda cute... but maybe prefer it for a girl! :shrug: Not sure.

    By the way, i kinda think Treasure (minus the crazy spelling) is pretty! :dohh: I never heard it before. I wouldn't use it... but kinda like it!
     
  14. iHeartbaby#1

    iHeartbaby#1 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 20, 2010
    Messages:
    1,605
    Likes Received:
    0
    Today i heard the name Ivory... & er, think its really hard to read when I try to make the name match the color! Kinda pretty but reminds me too much of Ivy which i'm not too keen.
     
  15. RubyRainbows

    RubyRainbows TTC Baby#2 Since Oct/2009

    Joined:
    Jul 25, 2009
    Messages:
    6,099
    Likes Received:
    5
    Lol... maybe not the best color choice! :haha:

    Ivory is kinda cool... prefer Ivy, tho!

    I love your son's name! Jackson Riley sounds so perfect! We have the name "Noah Riley" on our list!
     
  16. iHeartbaby#1

    iHeartbaby#1 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 20, 2010
    Messages:
    1,605
    Likes Received:
    0
    Aww, thanks hun :) Noah Riley sounds great too! :thumbup:
    We were actually going to do Riley as a first name but OH decided he didn't like it.
     
  17. fairy_gem

    fairy_gem Well-Known Member

    Joined:
    Jul 29, 2010
    Messages:
    2,628
    Likes Received:
    0
    Today I heard the name Ewelina (eh-veh-LEE-nah) & think it's soooooooooooooo beautiful, although I don't like the spelling.


    x
     
  18. CeeCee2010

    CeeCee2010 Mummy to Jessica xxx

    Joined:
    Nov 4, 2010
    Messages:
    1,987
    Likes Received:
    0
    Today I heard/saw the name Lukeyiano (luke-ee-ahh-no) and thought ... poor kid. Why not just Lukas or Luciano or Luke?
     
  19. discoclare

    discoclare Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2009
    Messages:
    4,544
    Likes Received:
    0
    Tate, spelt the same way, was my grandfather's middle name. His first name was John (always known as Jack). It's definitely a strong bloke's name (to me)! and was one I was considering as a mn if I'd have had a boy.
     
  20. discoclare

    discoclare Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2009
    Messages:
    4,544
    Likes Received:
    0
    Today I heard the name Dulcie & think it's cute and uncommon.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice